ボーリング玉で車を検査。全くの見当外れ…でもなかった|Financial Times|2025.04.27
FT|Trump's claims over "bowling-ball" test for car dents Japan hope to strike deal|2025.04.27
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He has puzzled trade negotiators in Tokyo after complaining about a test where he claims a bowling ball is dropped on to a cat and if its bonnet dents under the impact then it fails Japanese safety standards.日本ではボーリング玉をボンネットに落とし、凹んだらその車はアウトだ、らしい。
"It's horrible, the way we're treated."
誰から吹き込まれたのか、2018年にも同じことを言ったとのことだ。今回は「protective technical standards(自国保護的な技術基準)」であるとSNSで呟いた。
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|全くのデタラメということでもなかった。ただし…
Japan does not carry out such tests on its cars, although one carried out in the country and elsewhere does entail hitting a car with a round object at a speed of 35kph, to simulate an impact with a pedestrian.真相はどうか。必ずしも嘘を言ったのではない。
日本や日本以外でも、丸いモノ(a round object)を車にぶつけるテストはあるらしい。記事によれば、これは国連が決めた安全基準の一つ(全部で43項目ある)で、EUの基準に似たものらしい。
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In the test, a dent int the bonnet indicates good shock absorption and potentially less deadly impact.ただ、結論が真逆だ。これは教えた人が訂正すべきだった。
ボンネットは凹まないとだめなのだ。丸いモノをぶつけるのは、歩行者と衝突する状況を想定したものである、衝撃を吸収してボンネットが凹んでくれることこそが、致命的な状況において歩行者の安全への配慮があることを示すらしい。
もっとも、普通に考えてアメ車が日本車よりヤワなわけがない。
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The US has its own car-safety testing regime with different standards.アメリカは独自の安全基準でテストする。スピードや距離、温度の計測に至るまで、独自の度量衡に固執するのがこの国だ。
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|「非関税障壁」?
Some US carmakers admit that this has little to do with non-tariff barriers.じゃぁなぜアメ車が日本で売れない。その理由が上らしい。大統領の発言によれば、日本で走ってる車の94%は日本製とのことだ。記事によれば、日本で売れた乗用車は457万台のうち、米国ブランドのものは1.7万台にとどまる。
One senior advertising executive in Tokyo said that selling American cars to Japan was a challenge because they are "too big, consume too much gas and lack the little design details that the customer here looks for".
上で言っている理由は、「デカすぎ、燃費悪すぎ、デザイン大雑把すぎ」らしく、「非関税障壁とはほとんど関係がない」とのことだ。
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これ絶対、敢えてアンチの人のコメント拾ったのでは?
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